Tuesday, April 7, 2009

ada apa dengan mop?

Living things or Non-living things?
Hari ini saya mengajar subject Smart Science untuk class 6 years old.
Topik hari ini ialah berkenaan living things.
Sebelum start mengajar,saya bercerita dahulu tentang kejadian semulajadi dan yang bukan semulajadi kepada anak-anak saya.
Seronok melihat mereka sangat teruja untuk belajar science hari ini.
Selepas bercerita untuk memberi gambaran dan ideas kepada anak-anak..
saya menerangkan ciri-ciri dan maksud living things.
Mari baca :
Teacher Shikin : Ok kids,Do you know what is living things?
Kids: Yes,teacher.
(ada yang menjawab,living things tu benda yang hidup macam kucing..hehe..pandai :D )
Teacher Shikin: Clever!Now give me 3 examples of living things
Kids: Erm..(thinking)
Grace: My dady..my daddy likes to eat n he can move around
Farisha :Flower.
Teacher Shikin : Very good!How about Amir?
Amir: erm..teacher..jawapan Amir ialah mop!
Teacher Shikin : Mop?Mop boleh hidup ke?
Amir: Yes,can.Mop minum air.
Teacher Shikin: Minum air? (Muahahamuhaha pecah usus tahan ketawa!!)
Amir: Yes.
Teacher Shikin : Creative thingking :p A+ student!
Pandai tak Amir?hehe..pandai sangat.Jawapan sangat creative!Bila tanya dia kenapa mop minum air?Amir jawap ni...
Teacher Shikin : Kenapa mop minum air?
Amir: Mop minum air sebab tak nak mati.
Teacher Shikin : Hahahaha...
Macam lah Amir ini pernah tengok mop hidup? :P adeh..funny!
After explain pada Amir about mop..baru lah dia faham :D :P
Hehe..if i bring mop dlm pic tu,mesti Amir cakap saya tipu dia :P haha ..
Oklah,nanti saya story lagi :D

3 comments: